ストリーミング
&
会議

詳しく見る

産業向け
ソリューション

詳しく見る
興味のある分野を選択してください
AVerMedia
  • 製品
    • ウェブカメラ
      • 4K
      • 1080p
      • キット製品
    • キャプチャー
      • 4K
      • 1080p
      • アナログ
      • 一眼レフカメラ向け
      •    
    • オーディオ
      • スピーカーフォン
      • Soundbars
      • マイク
      • ワイヤレスマイク
      • アクセサリー
    • コンテンツクリエイター
      • コントロールセンター
    • Video Bar
      • Mingle Bar
    • ストリーミング拡張ステーション
      • ビデオ製品
      • オーディオ製品
    • ソフトウェア
      • ストリーミングソフトウェア
  • 活用シナリオ
    • 活用シナリオ
      • Products of the Month
      • ゲーム配信・録画
      • コンテンツクリエーター
      • テレワーク
      • 教育
      • Master for Streaming
      • 仕事
  • 組込みソリューション
  • サポート
    • サポート
      • ダウンロード & FAQ
      • 製品に関するお問い合わせ
      • 製品保証について
      • 販売店
      • 認定
  • Store
  • Store
  • Account
  • Search
  • Language
  • お問合せ
Mobile nav
SUPPORT
  • ダウンロード & Q&A
  • 製品に関するお問い合わせ
  • 製品保証について
  • 販売店
  • 認証済み製品
    • Barco
    • Chromebook
    • Zoom

Nintendo Switch 2 Troubleshooting with AVerMedia Capture Device


No Signal or Display Issues 

  1. Make sure you're using the HDMI cable that comes with the Nintendo Switch 2 . Some cables might cause compatibility issues. 

  2. Connect Nintendo Switch 2  directly to TV monitor to check if video appears 
    • If video appears on the TV monitor, and connect it with a capture card & Pass through monitor
      • On Nintendo Switch 2 , turn off "HDR Output" under the Display tab
      • Disable 120Hz video Output on Nintendo Switch 2 
      • Try switching TV resolution (720p, 1080p, 1440p, 2160p) on Nintendo Switch 2, we recommend start testing with 1080p.
      • Turn off Match TV Power State on Nintendo Switch 2  
      • Turn off Auto Low-Latency Mode (ALLM) on Nintendo Switch 2 
      • If it is still not working, please create a support ticket to contact our support team. 
    • If there's no video connect directly to the TV monitor: 
      • Please refer to the official Nintendo Switch 2 FAQ

Audio Not Captured in Software

  1. To ensure audio is sent through HDMI to the capture card, do not connect any AUX (headphones) or USB-C (speakers/webcam) through Nintendo Switch 2 .
  2. Connect Nintendo Switch 2 directly to TV monitor to check if there's audio coming through the TV or monitor
    • If there's audio coming through the TV or monitor but not capture on the software: 
      • On your PC, make sure the capture card is not disabled or muted:
        • Go to System > Sound > More sound settings > Recording tab
        • Find your capture device and confirm it’s enabled and not muted
          • Make sure add an audio source and turn on monitor sound on OBS/Streaming Center
  • Use this page to check if your device is running the latest firmware or software version.
  • Set the TV sound output on the Nintendo Switch 2  to Stereo.
  • If it is still not working, please create a support ticket to contact our support team. 
  • If there's no audio coming through the TV or monitor
    • Please refer to the official Nintendo Switch 2 FAQ

Display issue: Resolution Greyed Out on Nintendo Switch 2  

  • Connect Nintendo Switch 2 directly to TV monitor to check if it is available to choose 1440p/4K on the Nintendo Switch 2. 
    • If 1440P/4K is available while connecting directly to the TV monitor, but isn't available while connected with a capture card
      • Use this page to check if your device is running the latest firmware or software version.
      • If it is still not working, please create a support ticket to contact our support team.
    • If you couldn't choose 1440p/4K when Nintendo Switch 2 connects directly to the TV monitor, please refer to the Nintendo Switch 2 FAQ

HDR or Video Quality issue (Gray/Flickering) 

  • Connect Nintendo Switch 2 directly to your TV monitor to verify if your pass-through monitor supports HDR.
    • If the color looks fine while connecting directly to the TV monitor but it turned gray or flickering while connecting with a capture card & pass through monitor: 
      • Check if your monitor supports HDR, if HDR is not supported, disable HDR output on the Nintendo Switch 2.
      • Check if your monitor supports HDR, if HDR is supported but the image appears grayish, try adjusting the HDR settings on the Nintendo Switch 2.
        • If the issue persists, we recommend turning off HDR output on the Nintendo Switch 2.  
      • If it's not working, please create a support ticket to contact our support team
    • If the issue persist, please refer to the Nintendo Switch 2 FAQ

  • 会社案内
    • 企業概要
    • お問い合わせ
    • 投資人關係
    • 企業理念
    • Recruiting
  • メディア
    • ニュース情報
    • メディアレビュー記事
    • クリエイターレビュー動画
    • 公式製品動画
    • 製品チュートリアル動画
    • 受賞歴
  • サポート
    • ダウンロード & Q&A
    • 製品に関するお問い合わせ
    • 製品保証について
    • 販売店
    • 販売終了製品
  • その他
    • Blog
    • 活用事例
    • Store
    • Store
    • ビジネスに関するお問い合わせ
    • AVerMedia Member Club
    • AVerMedia パートナーポータル
    • 戦略的パートナー
    • TAA Compliance
    • NDAA Compliance
    • プライバシーポリシー
    • 利用規約
fb
linkedin
twitter
youtube
reddit
Language
Copyright © AVerMedia.
  • 製品
    • ウェブカメラ
      • 4K
      • 1080p
      • キット製品
    • キャプチャー
      • 4K
      • 1080p
      • アナログ
      • 一眼レフカメラ向け
      •    
    • オーディオ
      • スピーカーフォン
      • Soundbars
      • マイク
      • ワイヤレスマイク
      • アクセサリー
    • コンテンツクリエイター
      • コントロールセンター
    • Video Bar
      • Mingle Bar
    • ストリーミング拡張ステーション
      • ビデオ製品
      • オーディオ製品
    • ソフトウェア
      • ストリーミングソフトウェア
  • 活用シナリオ
    • 活用シナリオ
      • Products of the Month
      • ゲーム配信・録画
      • コンテンツクリエーター
      • テレワーク
      • 教育
      • Master for Streaming
      • 仕事
  • 組込みソリューション
  • サポート
    • サポート
      • ダウンロード & FAQ
      • 製品に関するお問い合わせ
      • 製品保証について
      • 販売店
      • 認定
  • Store
  • Store
Language